21 maja 2019

"Dziewczyna ze sklepu z kapeluszami" Dorota Gąsiorowska

Wydawnictwo: Znak Literanova
Data wydania: 2 kwietnia 2018
Liczba stron: 528
Kategoria:Literatura obyczajowa, romans
Moja ocena: 5/6











Kamelia prowadzi wraz ze swoją babcią rodzinny interes, to jest pracownię kapeluszy, znajdującą się w jednej z zabytkowych kamienic Krakowa. Pewnego dnia w atelier zjawia się młody dziennikarz, zainteresowany napisaniem artykułu na temat pracowni, która będzie niebawem obchodzić swoje stulecie. Babcia dziewczyny od kilku dni jest jakaś smutna i przygaszona, a wnikliwe pytania dziennikarza na temat jej przeszłości jeszcze bardziej potęgują jej negatywny nastrój. Na urodziny Kamelia dostaje od babci starą broszkę, pamiątkę rodzinną. Dziewczyna podejrzewa, że błyskotka kryje w sobie rodzinną tajemnicę i postanawia ją odkryć. Tym czasem młody dziennikarz coraz bardziej interesuje się Kamelią, niż starą pracownią, a dodatkowo w życiu dziewczyny pojawia się nowy mężczyzna. 
Czy dziewczynie uda się rozwiązać rodzinną tajemnicę? A może przy okazji Kamelia zrozumie co kryje jej serce?
Zacznę od tego, że "Dziewczyna ze sklepu z kapeluszami" to moje pierwsze spotkanie z autorką i przyznaję, że udane. Książka może i jest dość obszerna, obfita w liczne opisy i wielowątkowa, ale czyta się ją na prawdę bardzo przyjemnie. Historia Kameli i jej rodziny jest bardzo ciekawa i pełna zawiłości. Lubię w książkach stopniowe rozwiązywanie zagadek i dochodzenie krok po kroku do prawdy. 
Sięgnęłam po książkę aby zapoznać się z autorką, ale  również  ze względu na jej ciekawy tytuł. To bardzo oryginalny pomysł, aby główne bohaterki prowadziły sklep z kapeluszami, bo któż w dzisiejszych czasach nosi kapelusze na co dzień? Dodatkowo możemy zatopić się w przeszłości i poczuć klimat lat dwudziestych ubiegłego wieku, ze względu na organizowany pokaz mody  na stulecie atelier. 
Książka bardzo mi się podobała, głównie ze względu na bohaterów, którzy są barwni i wielowymiarowi. Ich zachowania często wynikają ze skrywanych tajemnic i uknutych w przeszłości intryg. Po za tym lektura wywołała we mnie cały wachlarz emocji, co sobie bardzo cenię w książkach. 
Książkę polecam i jestem pewna, że sięgnę po kolejne książki autorki, gdyż spodobał mi się jej styl oraz dobrze przemyślana i rozplanowana fabuła.

13 komentarzy:

  1. Nie jestem pewna czy to pozycja dla mnie, więc raczej po nią nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem , szkoda bo książka na prawdę warta uwagi :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię styl pisania tej autorki. Tej książki jednak akurat nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam Ci ją gorąco, myślę, że Ci się spodoba :D

      Usuń
  3. Właśnie przypomniałaś mi, że mam już tę książkę dość długo i chyba nadszedł czas, żeby wreszcie po nią sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, ciekawa jestem Twoich wrażeń :) Cieszę się,że Ci o niej przypomniałam :D

      Usuń
  4. Ciekawa recenzja. Książka dosyć długa. Może sięgne po nią przy okazji urlopu

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się. Fabuła jest ciekawa i logiczna. Czytałam wszystkie książki autorki i skoro ta Ci się spodobała, polecam także inne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładnie piszesz o tej książce. Aż chce się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kojarzę nazwisko autorki i mam w planach zapoznac się z jej twórczością, ale chyba jeszcze nie teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam jedną powieść tej autorki, ale tak mnie wynudziła, że nie mam ochoty na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  9. W lato zdarzało mi się nosić kapelusze na co odzień :p raczej to z uwagi na moje ciągłe łapanie udaru, niestety nie potrafię wyjść na słonce bez nakrycia głowy :) Książka jakoś specjalnie mnie nie pociąga ale nie powiem jej stanowczego nie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za odwiedziny i pozostawienie choćby krótkiego komentarza.