5 października 2020

"Sieć rozkwitającego kwiatu" Lisa See






Tytuł oryginału : Flower Net
Tłumaczenie: Robert Ginalski
Wydawnictwo: Świat Książki
Cykl: Czerwona księżniczka (tom 1)
Data wydania :21 stycznia 2015
Liczba stron: 416
Kategoria: Thriller/sensacja/kryminał
Moja ocena: 3/6


    W Pekinie znaleziono zwłoki syna ambasadora USA. Kilka dni później w Los Angeles na statku przewożącym nielegalnych imigrantów odkryto ciało syna chińskiego magnata finansowego. Oba zgony najwyraźniej coś łączy - obrażenia, jakich doznali chłopcy, są takie same, a jednocześnie nikt nie potrafi podać przyczyny ich śmierci.
W tej sytuacji Chiny i USA, pomimo napiętej sytuacji politycznej między tymi krajami, decydują się na wspólne śledztwo.

    Od pierwszej strony powieści trafiamy do zupełnie obcego nam świata handlu produktami z zagrożonych gatunków zwierząt, a doświadczenie to jest tak rzeczywiste i fascynujące, jakbyśmy byli naocznymi świadkami opisanych wydarzeń…
    "Sieć rozkwitającego kwiatu" to moje pierwsze spotkanie z autorką. Jakoś wcześniej się nie zdarzyło, aby jakaś książka jej autorstwa wpadła w moje ręce, ani też specjalnie nie ciągnęło mnie do książek o Chinach, gdyż z tego co wiem Lisa See słynie z takich książek. Dokładnie tak jest w tym przypadku, książka ta jest dobrym kryminałem z nieźle zarysowanym chińskim tłem. W ciekawy sposób zostały ukazane realia komunistycznych Chin, a przede wszystkim relacje między ludźmi.
Akcja książki wciąga i od samego początku wsiąkamy w chiński świat rytuałów i obrzędów. Plusem jest to, że powoli wraz z bohaterami odkrywamy kolejne części układanki i nie dowiadujemy się wszystkiego od razu. Niewątpliwie jest to zgrabne połączenie kryminału, akcji i romansu.
    Książkę uważam za całkiem niezłą, szczególnie, że porusza ważne sprawy (np. handel żółcią niedźwiedzią), jednak muszę przyznać, że nie powaliła mnie na kolana. Powieść tę czytało się całkiem szybko, język był dość przystępny a i akcja nawet wartka, ale mam za sobą wiele powieści z tego gatunku, które wywarły na mnie większe wrażenie.

7 komentarzy:

  1. Lubię takie książki, ale nie wiem czy po nią sięgnę, bo na razie mam co czytać na dobrych kilka miesięcy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie planuję czytać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat handlu żółcią niedźwiedzią mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka porusza temat, który nie często przedstawiany w książka, ale ostatnio było o nim w mediach trochę. Po książkę może sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy temat porusza książka. Handel zagrożonych gatunków nie pojawia się często w książkach i to przyciąga. Ech, jak można tak traktować zwierzęta, jestem za nimi murem. hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Komunistyczne Chiny to fascynujący temat. Interesują mnie książki, gdzie są tłem.

    OdpowiedzUsuń
  7. No no, to mnie zaciekawiła książka!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za odwiedziny i pozostawienie choćby krótkiego komentarza.