19 września 2020

"Bardzo długie przebudzenie" Grażyna Jeromin-Gałuszka



Cykl: Magnolia [Prószyński i S-ka] (tom 3)
Wydawnictwo:Prószyński i S-ka
Data wydania: 2 czerwca 2016
Liczba stron:464
Kategoria: literatura piękna
Moja ocena: 4/6


        W klinice psychiatrycznej spotykają się trzy bardzo ciekawe osobistości. Były detektyw Rajmund, pisarka od siedmiu boleści Aurelia i ekscentryczna młoda dziewczyna Inez. Niejako są oni zdani na swoją obecność i muszą razem brać udział w terapii. Nie do końca lubią swoje towarzystwo, po za tym doskwiera im straszna nuda, więc dla zabicia czasu opowiadają sobie różne historie. Kiedy przychodzi czas na Inez, przenosi nas swoją opowieścią do Magnolii, małego, bieszczadzkiego pensjonatu. Żyją tam bowiem ludzie prości i życzliwi, w których życiu dzieją się różne cuda... Chociaż wiodą proste życie, mają niezłe przeboje.
        Książka bardzo przypadła mi do gustu ze względu na wszechobecny w niej humor słowny, jak i sytuacyjny. Postaci wykreowane przez autorkę to swoista parodia wielu z nas, niektóre cechy charakteru, tak dobrze nam znane, autorka potrafiła w świetny i przezabawny sposób przedstawić tak, że tych ludzi z książki nie da się nie polubić. Historia Inez dotyczącą Tuśki była bardzo przejmująca i mimo wielu śmiesznych scen, bardzo jej współczułam i nie potępiałam jej za jej wybory. Trzeba przyznać, że książka bardzo klimatyczna i pełna wiejskich krajobrazów. Tym bardziej dobrze się w nią mogłam wczuć, bo czytałam ją będąc na wczasach w Bieszczadach.
        "Bardzo długie przebudzenie" to ciekawa książka i dość specyficzna. Ze względu na mnogość postaci i wielowątkowość jest dość wymagającą lekturą, gdyż trzeba się skupić przy jej czytaniu, natomiast jej lekka forma i przystępny język sprawiają, że czyta się wspaniale.

14 komentarzy:

  1. Nie przekonuje mnie ta pozycja, raczej bym się w niej nie odnalazła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie czytałam książki autorki. Muszę wrócić do jej prozy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam pióra tej autorki ale widzę, że ma ciekawe pomysły na fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis ciekawy, książka według ciebie jest dobra, więc nic innego nie pozostało, tylko ją czytać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze zastanowię się nad lekturą tej książki. ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest najgorsza, troszkę specyficzna, ale ma swój urok ;)

      Usuń
  6. Chyba tym razem raczej spasuję. Na tę chwilę mam ochotę na lżejsze powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, ze jest to kolejna częśc cyklu, a na razie nie planuje zaczynac nowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja całego cyklu nie czytałam , jedynie tę jedną książkę.

      Usuń

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za odwiedziny i pozostawienie choćby krótkiego komentarza.