27 listopada 2020

"To, co zostawiła" Ellen Marie Wiseman



Tytuł oryginału: What she left behind
Tłumaczenie: Alicja Laskowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 2020-08-26
Liczba stron: 488
Kategoria: Thriller/sensacja/kryminał
Moja ocena: 5/6

    "To co zostawiła" Ellen Marie Wiseman to historia dwóch kobiet, które w pewien sposób są do siebie podobne i wbrew pozorom wiele je ze sobą łączy.
    Izzy jest zbuntowaną nastolatka, która za żadne skarby nie chce odwiedzić matki w więzieniu, skazanej za morderstwo jej ojca. Kiedy trafia do rodziny zastępczej, pomaga przybranym rodzicom w uporządkowaniu zbiorów muzealnych pochodzących z ośrodka dla obłąkanych. Przy okazji natrafia na listy pewnej kobiety do ukochanego i próbuje rozwikłać zagadkę związaną z ich historią miłosną.
    Clara jest młodą dziewczyną, której przyszło żyć w trudnych czasach na początku XX wieku. Jest szaleńczo zakochana w Brunie i nie chce się zgodzić na ślub zaaranżowany przez jej rodziców. Surowy ojciec dziewczyny wysyła ją do zakładu dla obłąkanych.
    Jednym słowem książka jest genialna. Dawno nie czytałam czegoś tak dobrego. Trzyma w napięciu od samego początku do końca. Jest mroczna i tajemnicza. Przeplatające się losy dwóch dziewczyn sprawiają, że nie sposób się oderwać od lektury. Dawno nie czytałam tak dobrej i realistycznej książki.  Jest w niej dużo autentycznych opisów przebiegu leczenia chorych w tego typu zakładach z tamtych czasów, co czyni ją jeszcze bardziej straszną. Bardzo współczułam Clarze i nie raz miałam łzy w oczach, czytając jej historię.
 Bardzo gorąco polecam tę pozycję.

6 komentarzy:

  1. Skoro miałaś łzy w oczach to warto zajrzeć do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mialam jej w planie, ale skoro tak polecasz to może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie kojarzę jej, ale chyba po nią sięgnę, gdy nadarzy się ku temu okazji.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno będę czytała tę książkę w przyszłości. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuję ten tytuł, możę będzie okazja przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka czeka na półce od kilku lat i nadal nie zabrałam się za nią, nad czym ubolewam. Za to czytałam "Dla jej dobra" - niestety nieco się zawiodłam, ale mam nadzieję, że przy "To, co zostawiła" tak nie będzie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za odwiedziny i pozostawienie choćby krótkiego komentarza.