27 czerwca 2019

"Lesio" Joanna Chmielewska

Wydawnictwo: Firma Księgarska Olesiejuk
Data wydania: 6 października 2014
Liczba stron: 315
Seria: Królowa Polskiego Kryminału
Kategoria: Komedia kryminalna
Moja ocena: 4/6










Lesio jest dość zdolnym, ale roztrzepanym architektem, pracującym w biurze projektów. Jego życie jest dość spokojne i ułożone, do momentu, aż się wplątuje  w serię zabawnych i niewiarygodnych przygód. 
W pierwszej części powieści Lesio realizuje swój niecny plan co do personalnej, gdyż ta codziennie skrupulatnie notuje jego spóźnienia. W dość ciekawy i niecodzienny sposób próbuje popełnić morderstwo. 
Druga część to opis napadu jakiego jeszcze nie było. Za sprawą pewnego konkursu, bankructwa finansowego współpracowników i desperacji, Lesio decyduje się wraz z kolegami na napad na pociąg. 
Ostatnia część to zabawna historia wyjazdu pracowników do pracy w terenie, wraz z nowym kolegą zespołu. 
"Lesio" to już kolejna książka Autorki po jaką sięgnęłam. Jak zawsze i tym razem bardzo dobrze się przy niej bawiłam. Książka jest bardzo ciekawa, pełna humoru i czyta się ją bardzo szybko, jedynie z przerwami na salwy śmiechu. Lesio to nietypowa i bardzo nietuzinkowa postać, jest mężczyzną lekkomyślnym, dość szalonym, targanym wieloma emocjami. Ma on tyle arcyciekawych pomysłów, że nie sposób się przy nim nudzić. Historia opisana w książce jest nieprzewidywalna, komiczna, a czasem wręcz nielogiczna. Nie bez powodu Pani Joanna Chmielewska jest okrzyknięta Królową Polskiego Kryminału. 
Mimo, iż akcja książki toczy się w latach siedemdziesiątych, to autorka w bardzo fajny sposób nakreśla ich realia i  czyta się super.
Pozostaje mi jedynie napisać, że zachęcam do sięgnięcia po tę książkę i w ogóle książki Joanny Chmielewskiej, bo są idealne na poprawę nastroju. 

24 komentarze:

  1. Był czas kiedy zaczytywałam się w książkach Pani Joanny Chmielewskiej. Czas do nich wrócić, bo są naprawdę wspaniałe i warte polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio odkryłam komedie kryminalne i jestem tym gatunkiem absolutnie oczarowana, więc z przyjemnością sięgnę po kolejną pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam ani książki, ani autorki ale chętnie poznam bliżej ponieważ bardzo mnie zaciekawiłaś tym tytułem :) wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zachęcam do zapoznania się i z autorką i z jej książkami :D Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Będę miała tę książkę na uwadze, kiedy dopadnie mnie zły nastrój. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam sporo dobrego o książkach autorki. Chcę niedługo zapoznać się z jej twórczością. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lesio .... dziewczyno przywołałaś jedne z moich lepszych wspomnień. :)

    POLECAM

    Czytanka na Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chmielewska jest bardzo specyficzna autorka. Inteligentna kobieta, która pisze książki pełne humoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją bardzo lubię :) na pewno sięgnę po kolejne jej książki :)

      Usuń
  9. Chętnie ją przeczytam lubię opowieści z poczuciem humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki, w wolnej chwili zajrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Komedia kryminalna? Chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Komedii połączonej z kryminałem nie lubię więc odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Klasyka klasyki. A ta akcja z kadrową i lodami - moja ulubiona!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za odwiedziny i pozostawienie choćby krótkiego komentarza.