7 sierpnia 2020

"Skaza" Cecelia Ahern



Tytuł oryginału: Flawed
Tłumaczenie: Joanna Dziubińska
Wydawnictwo: Akurat
Cykl: Skaza (tom 1)
Data wydania: 26 październik 2016
Liczba stron: 448
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Moja ocena: 5/6


    Celestine żyje w świecie, w którym bezduszny Trybunał może w każdej chwili ukarać obywatela za najmniejszy błąd jaki popełnił w swoim życiu. Taka niesubordynacja wobec systemu nazwana jest skazą i każdego kto naruszył panujące normy i uznano, że jego charakter jest skarżony, naznacza się w postaci wypalanych na ciele symboli S. Główna bohaterka jest idealna i nie ma się co obawiać, po za tym jest dziewczyną głównego sędziego. Jednak pewnego dnia robi coś, co zaważy na jej dalszym życiu. Postanawia pomóc starszemu mężczyźnie w autobusie, który jest Naznaczonym, przez co zostaje aresztowana. Dziewczyna nawet nie wie, że swoim czynem zapoczątkuje rewolucję zmierzająca do obalenia panujących rządów.
    Książka mega ciekawa, szybko się czyta i wciąga od pierwszych stron. Napisana jest przystępnym językiem przez co czyta się na prawdę przyjemnie. Bardzo lubię sięgać po młodzieżówki, a ostatnio wciągają mnie takie właśnie dystopijne światy. Jest wszystko co lubię tzn. wartka akcja, ciekawe postaci i niezły wątek romantyczny. Jeżeli lubicie takie klimaty to szczerze polecam ☺️

6 komentarzy:

  1. Fabuła kojarzy mi się trochę między innymi z Delirium Lauren Oliver. Myślę, że dam jej szansę, ponieważ zapowiada się lepiej niż wspomniana przeze mnie powieść.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko sięgam po młodzieżówki, chyba już z tego typu literatury wyrosłam, ale może w przyszłości przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki tej autorki, więc być może, kiedyś uda mi się sięgnąć po ten cykl. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio właśnie mam ochotę na książkę z takim dystopijnym światem, więc możliwe że sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i bardzo mi się podobała. Drugi tom również jest wyśmienity.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za odwiedziny i pozostawienie choćby krótkiego komentarza.