27 maja 2020

"Spokojnie, to tylko dzieci czyli jak dobrze wychować i nie zwariować" Karolina Malinowska



Wydawnictwo: Czerwone i Czarne
Data wydania: 2016 (data przybliżona)
Liczba stron: 336
Kategoria: Poradniki dla rodziców
Moja ocena: 3/6


    Ta książka to poradnik dla rodziców, z której można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na różne tematy. Poruszany jest w niej problem szczepień u dzieci, postępowania w czasie choroby, gorączki, czy innych trudnych chwilach. Autorka zwraca uwagę młodych rodziców na takie tematy jak pierwsze dni w przedszkolu czy szkole. Uczula nas jak ważna jest rozmowa z dzieckiem na życiowe tematy tj: śmierć bliskiej osoby, rozwód, wyprowadzka itd. Oprócz opisu własnych przeżyć i doświadczeń, Karolina Malinowska zamieszcza w swojej książce również opinie: psychologa, pediatry, pedagoga i fizjoterapeuty. 
    Zacznę od tego, że jestem mamą kilkumiesięcznego synka i doświadczenia u mnie mnie w wychowywaniu żadnego, więc postanowiłam sięgnąć po literaturę pomocną w poszerzeniu mojej wiedzy. Troszeczkę się rozczarowałam, bowiem liczyłam na więcej porad odnośnie małych dzieci tzn. coś o ząbkowaniu, kolce, zabawach z maluchem, czy nauce chodzenia, jednak dostałam zbiór rad dotyczących dzieci w wieku przedszkolnym. Nie twierdzę, że to źle, bo i takie informacje się kiedyś przecież przydadzą, ale bardziej chodzi mi o to, że i tak książka nie wydała mi się wyczerpująca i odpowiadająca w pełni na poruszone zagadnienia. Wydaje mi się, że pewne problemy są jedynie zasygnalizowane i dość ogólnie opisane. 
    Przeczytałam tę książkę, ale jakoś zachwycona nie jestem, mimo rzekomo fachowych opinii ekspertów czuję niedosyt po lekturze i doszłam do wniosku, że więcej mogę się dowiedzieć z internetu, niż z tego typu poradników. 

15 komentarzy:

  1. Rodzic ze mnie żaden, ale polecę książkę siostrze. Może się przyda, bo chyba zaczyna wariować. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście ja już mam to za sobą :) szkoda, że poradnik nie spełnił oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej na bieżąco sprawdzam takie informacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ten poradnik się u mnie nie sprawdził ...

      Usuń
  4. Jako psycholog dziecięcy jestem ciekawa tej publikacji. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będziesz miała odmienne spojrzenie na tę książkę ;)

      Usuń
  5. Czyli książka zawiodła, dobrze, że wiele można znaleźć w internecie, a może lepszy poradnik znajdziesz. Życzę dużo dobra dla Ciebie i dziecka. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na pewno są lepsze poradniki :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Cóż, pudło z targetem wiekowym nie jest winą książki, ale masz rację, że w internecie można znaleźć takie bogactwo wiedzy, że tego typu poradniki trochę tracą sens...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To że wiekowo nie pykło to nic, tylko o mało wyczerpująca treść mi się rozchodzi :)

      Usuń
  7. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno samo wychowanie jest niezwykle istotne i jako rodzice musimy się do tego odpowiedni przygotować. Ja polecam każdemu przeczytanie na stronie https://24wroclaw.pl/artykul/co-robic-gdy-dziecko/1037598 co należy robić jak dziecko jest buntownikiem i nie chce iść do szkoły.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za odwiedziny i pozostawienie choćby krótkiego komentarza.